Home Opinion Dear Editor Erroneous info by PETA letter writer

Erroneous info by PETA letter writer


Copyright © 2021 Roswell Daily Record

I’m writing on PETA’s behalf regarding an opinion piece by Russell A. Scott published by the Roswell Daily Record titled “Allowing PETA Into Our City’s Government” (Sept. 12, 2017), which includes a false claim about PETA.

Scott erroneously states that PETA “had to pay the circus $25 million to settle a racketeering counterclaim after it was alleged the organization had paid a former Ringling elephant trainer to be a plaintiff,” which is patently false.

PETA was not a party to the racketeering suit, which was a retaliatory action that Feld Entertainment brought against the ASPCA and others who had sued Feld over the abuse of endangered elephants used by the Ringling Bros. and Barnum & Bailey Circus.
Sofia Mobili
Media liaison
Washington, D.C. PETA

Previous articleCongressman’s visit was important
Next articleRegina Dolores Moore